środa, 10 sierpnia 2016

Cytatownia - Wakacyjny cykl książkowy #3

Hej hej ^^

Wiecie, że już wkrótce duża część z nas musi wracać do szkół? Nie dziękujcie, przypomniałam Wam z przyjemnością ;* Zwłaszcza że ja sama idę do drugiej liceum, więc ten rok do prostych należał nie będzie. Ale dobra, pogadamy o tym później, na razie cieszmy się jeszcze wolnym :D
Jako że trwa cykl książkowy, postanowiłam na dziś przygotować cytatownię, czyli zestaw kilkunastu cytatów, które w jakiś sposób zapadły mi w pamięć, zrobiły na mnie wrażenie, lub sprawiły, że spojrzałam na coś z innego punktu widzenia. Być może na Was również dobrze wpłyną. Zapraszam!



1.

Nikt nigdy nie jest czarnym charakterem we własnej historii.
                                                                                                                                    "Złodziej pioruna."

2.

Nigdy nie będziesz miała własnej twarzy, dopóki nie nauczysz się bić. Możesz mi wierzyć.
                                                                                                        "Opowiadania z doliny Muminków"

3.
Nic nie jest bardziej niebezpieczne niż wróg, który nie ma nic do stracenia"
                                                                                                                                                    "Eragon"

4. 

- Hamlecie, gdzie Poloniusz?
- Na kolacji.
- Na kolacji? Gdzie?
- Nie tam, gdzie on je, ale tam, gdzie jego jedzą. Zebrał się właśnie koło niego kongres politycznych robaków.
                                                                                                                                                    "Hamlet"

5.

Niech się więc stanie! Wszystkie moje siły nagnę do tego okropnego czynu.
Idźmy i szydźmy z świata z jasnym czołem;
Fałsz serca i fałsz lic muszą iść społem.
  "Makbet" 

6.

To, że nazwiesz elektrycznego węża gumową kaczuszką, nie oznacza, że zrobisz z niego zabawkę.
"Miasto kości"

7.

Gdybym przyłożył ci rewolwer do czoła, James, i pociągnął za spust, miałoby znaczenie, że nie wiedziałem, że w komorach nie ma kul?
"Mechaniczna księżniczka"

8.

Tak po prostu jest. Niebo jest niebieskie, słońce jest jasne, a Aspen kocha Americę. Tak już został urządzony ten świat.
"Elita"

9.

"Miłość i nienawiść pod wieloma względami są do siebie bardzo podobne"
"Zbuntowani"

10.

Wszystko wokół jest takie niepoważne, prawda? Błazeństwo poubierane w poważne garnitury. Poważne miny. A co oni robią z tym światem? Ja mam minę błazna i wariata, ale potrzebuję powagi i prawdy. Moje życie mus być na serio. Wesołe, ale na serio. Żadnego błazeństwa.
"Pulpecja"

11.

Człowiek może o wiele więcej, niż mu się wydaje.
"Ida sierpniowa"

12.

I jak każdy myślący człowiek usiłowałem zrozumieć sens swojego istnienia. Nie wykombinowałem nic lepszego niż to, że celem życia jest nauka podejmowania właściwych decyzji. Wierzę w to i żyję zgodnie z tym przekonaniem.
"Klucze do więzienia demonów."

13. 

Błędy to część dorastania, część życia. Będziesz podejmować niewłaściwe decyzje i będą cię dotykać niewłaściwe decyzje innych. Musimy wznieść się ponad to. 
"Klucze do więzienia demonów."

14.

Zaraz wybuchnie burza z piorunami i bardzo dobrze zrobi, ten świat trzeba spalić i zalać wodą, bo nie ma na nim sprawiedliwości.
"Czarna polewka"

15.

Smutek to nie kaprys, to właściwa reakcja na stratę, nie można pozbyć się go na siłę. Jeśli pozwolisz sobie go odczuwać, z czasem zniknie, ale jeśli go zlekceważysz, albo będziesz udawać, że go nie ma, stanie się jeszcze dotkliwszy.
"Miejsce dla dwojga"

16.

Nie mamy czasu do stracenia - ruszyła do drzwi. - Wkrótce rozpoczniesz nowe życie. Będziesz walczyła ze złem i ratowała świat. Nie zapomnij zabrać szczoteczki do zębów.
"Tajemny ogień"

17.

Trudno czasami zrozumieć, dlaczego w różnych momentach swojego życia pędzimy w stronę jednych ludzi, a uciekamy przed innymi.
"Ktoś mnie pokocha"


***
Dajcie znać, które z tych cytatów najbardziej się Wam podobają, oraz czy chcielibyście drugą część, tym razem z cytatami z piosenek (jako post dodatkowy, poza cyklem książkowym). 
Dziękuję również za 1500 wyświetleń! To dla mnie wielkie osiągnięcie :)) Następny cel to 2000.
Pozdrooo! :*
Loverance

6 komentarzy:

  1. Piękne cytaty!
    Najbardziej podobał mi się ten z Makbeta oraz Ktoś mnie pokocha :)
    Jestem za kolejnym takim postem!
    Pozdrawiam
    annwithbooks

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie podobały się najbardziej z Eragonu i Makbeta no i oczywiście czekam na więcej takich postów bo uwielbiam cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Postaram się zmontować taki post w najbliższym czasie ;)

      Usuń